" S H I E R A "

S H I E R A

Hai Welcome Here


" im a queen "





tidak ! ! ! ada sakit baru yang sedang shera hadapi ! !}
Friday 19 August 2011 | 23:10:00 | 0Comment

warghhhhh!!!
bosan yg amat lah mlam niewp xthu nk uwt pew . aish !!!
knapa ea bila ad teman ssh xda teman pown ssh . aish !! k shera memilih sngt ylah shera kn dh ad pnyakit bru . huh dh lme dsahkn cme drhsiakn jewp drpd sesiapa
heeee~
ala bkn kronik pown . lau g thu korunk bkn trgelak jewp dh tergolek2 dah
hahak ! !!
pnyakitnya ialah

• Philophobia
 takut  jatuh cinta
Sains perubatan mentakrifkan philophobia sebagai ketakutan yang tidak normal, yang tidak munasabah dan berterusan jatuh cinta. Namanya berasal dari dua akar Yunani - "Philo" makna kasih sayang dan "fobia" bererti takut.
Takut cinta ini bukan hanya satu keadaan emosi yang menyedihkan, ia menyebabkan gejala-gejala fizikal yang sebenar, dan mungkin meningkatkan alienasi seseorang daripada semua orang, keluarga, kawan-kawan, rakan sekerja dan jiran.
Tiap-tiap hubungan manusia memerlukan jumlah tertentu penglibatan emosi, tetapi orang-orang yang mengalami philophobia sering tidak dapat membuat sambungan ini.
Philophobics boleh bermula dengan mengelakkan hubungan rapat dengan ahli-ahli yang berlainan jantina, dan kemudian menjadi begitu sensitif kepada tindak balas emosi yang mereka mula untuk mengelakkan semua orang.
Di samping itu, philophobia menghasilkan satu set gejala-gejala fizikal yang berbeza. Philophobia pelbagai gejala dari gemuruh atau keresahan di hadapan yang berlainan jantina, perasaan kritikal mutlak pada prospek seseorang mesyuarat.
Dalam kes-kes yang paling ekstrim, philophobia boleh menyebabkan bersamaan serangan panik besar-besaran berpeluh, degupan jantung yang tidak teratur, sesak nafas, loya dan keperluan yang sengit untuk melarikan diri dari kehadiran kekasih potensi.
Seperti semua fobia, pakar psikiatri dan pakar psikologi tidak dalam perjanjian 100% ke atas apa yang set off philophobia. Kadang-kadang seseorang tinggal pada kenangan pahit hubungan lalu yang tidak baik atau yang berakhir teruk.
Atau pesakit boleh mempunyai ketakutan sengit penolakan dan mengelakkan hubungan sebagai cara untuk mengelak rasa malu ditolak oleh kekasih yang berpotensi. Orang lain mungkin telah pergi melalui perceraian yang agak hebat dan yakin bahawa jatuh cinta sekali lagi hanya akan membawa kepada perceraian atau perpecahan yang lain menyakitkan.
Walaupun ini adalah contoh beberapa pengalaman yang diadakan bersama-sama oleh orang-orang yang mengalami philophobia, ada kaitan yang disahkan telah dibuat antara episod sengit dan permulaan syarat.
Apa yang dikenali pasti ialah bahawa orang-orang yang pergi melalui romances atau hubungan buruk mampu melantun semula,
sementara yang lain mendapati mereka terperangkap dalam keadaan psikologi yang akhirnya memastikan mereka dipisahkan daripada orang lain.
Perbincangan yang lebih menyeluruh sebab-sebab philophobia.
Mujurlah, orang-orang yang mengalami philophobia boleh mendapatkan rawatan. Kaunseling, terapi tingkah laku, dan ubat-ubatan semuanya telah terbukti menjadi rawatan fobia berkesan apabila digunakan dengan baik.
Pesakit dan ahli terapi beliau bersama-sama mesti menentukan terapi yang betul dan yang gabungan. Lihat halaman kami tentang rawatan philophobia.


 
fuh slamat pnyakit shera bleh drwat .cme prlu mse jewp . heee~
xpe xpe this year shera bebas .
bebas dri dkongkong org .
n shera bleh uwt pew aje yg shera ske tnpa dhalng oleh org lain . so sbb 2 semua dak2 laki
yg shera x pnh tgur thun lpas shera dh tegur blik . ylah ane thu tahun niewp thun last an
hee~
cme shera mnyesallh trima seseorg 2 pda 2 thun yg lalu .
lau thu jdi cm niewp mmg hidup mati smula pown shera xkn trima . shera setia dgn org yg shera couple mse drjah 6 tuw . hurmmm .
ape leh uwt mse xleh dundurkn alik . trima dgn hati yg trbukalah yek !!!
jnji ad org yg msih syg kt shera lgi . heee~


p/s: to abg eujam
HAPpy BUFDAY  !!
smoga pnjg umur dan dmurahkn rezeki . n ceria2 slalu .
adk slalu sygkn abg !! jgn gadoh2 ag ngn akk taw . heeee~
coe xda hadiah n adk nk duit rye yg purple 2 taw . heee~


ok lah
tata readers
muah muah

~shiera~